Gravid + magsjuka ingen hitt

I förrgår kväll blev jag sjuk.. Hela dagen mådde jag hur bra som helst. Hade inga känningar alls.. Jag och Milo åkte upp på stan vid halvfem för att handla..

Jag ringde M och bad honom hämta upp oss så vi kunde storhandla på Willys. Inga känningar där heller.

I bilen hem fick jag onda sammandragningar och när vi kom hem började jag packa in all mat. Från ingen stans kom ett fruktansvärt illamående. Men jag har fått så förut i och med min graviditet. Jag tog en lergigan och la mig på sängen.. Men det blev bara värre och värre. M fick natta Milo. Jag gick ut till M i köket och berättade att jag mådde verkligen jätte dåligt och i sekunden efter var det kört.
Sprang till toaletten och kräktes.

Inte för att jag måste gå in mer i detalj så förstår ni säkert vad som hände sen.. Var 20 onde minut hela natten behövde jag kräkas. Fick inte en sekunds blund.. M vaknade vi ett på natten och då var det kört för honom.

De kom så fort utan förvarning. De har jag aldrig varit med om förut. Vi låg över varsin hink till tolv igår förmiddag.. Och så hade vi lilla Milo hemma.
Men han var jätte duktig och anpassade sig bra efter vårt mående. De blev en hel del film för honom igår..

De var svårt att servera honom mat när jag mådde som jag gjorde men det gick. Milo fick välling på morgonen.. Sen vid elva fick han roströd och äpple. Vid vila välling igen och när han vaknade en barnmats burk.. Mellanmål blev välling och kvällsfikat bestod av mackor och joggie.. Så jag tycker att jag kämpade på bra med lilla Milo trots att jag var helt sänkt och svag.. Jag byggde till och med bilbana med honom :)) Stolt att jag klarade och M hjälpte till med blöjbyten och filmbyte..

Stolt över mig själv.. I dag känner jag mig svag men kan äta. Jag tror jag är återställd tills i morgon




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

☆ En mor med Adhd ☆

Adhd-mammans-vardag

RSS 2.0