En dag i solen och besök på Emilias skola

M har inte jobbat i dag.. Skönt kan jag tycka, mindre skönt var ju anledningen att jag fick ledverk och 38,1 i temp igår kväll och har legat med ledverk hela natten..
Den höll i sig ett tag på morgonen men försvann sen.. Bias skriker sig igenom kvällar och nätter just nu..
En period kanske.. Bajsar precis som han ska och ingen hård mage..
Vet i sjutton alltså vad felet är.
Jag sitter ute på balkongen just nu för att vila mina öron lite..
Phu har varit en jobbig kväll.. Skrik sen kl sju.. Och än fortsätter det..

Tidigare i dag hämtade M barnen på dagis.. Emilia har sett någon reklam på tv om leksaks hästar hon gärna ville köpa.. Och igår kom hon på att hon sparat i hopp en del pengar och vi räknade dem och lyckan i hennes ögon var total när hon insåg att hon hade råd med flera st hästar.. Dock blev hon besviken då kl redan var över sju och hon förväntade sig att springa till leksaksaffären med en gång!
Jag förklarade att vi kunde göra de som i dag direkt hon kom hem från dagis och ätit mellis..
Haha de var det första som kom ut ur hennes mun när hon passerade dörröppningen hemma. Hon slängde i sig en macka och ja.. Sen var det bara att hålla mitt löfte och vi tog en härlig vår promenad allihopa upp till centrum på jakt efter dessa besynnerliga hästar!
Kommer ju inte ens ihåg vad dem heter Willysar.. Pillysar.. Aja små hårda hästar med överklätt sametstyg krona och horn i olika färger.. Varje häst har ett kort som medföljer och beskriver hästens karaktär kraft och vad den heter.. Nått nytt tjafs dem hittat på . Ja Filly heter häst tjafset haha.. Tydligen en dröm om man är sex år och tjej..

På vägen hem letade vi upp Emilias skola där hon ska börja i 6 års efter sommaren.. Fin liten vit skola med bara lågstadiet!! Tror det kommer bli jätte bra..
Nej nu har Bias somnat så får hoppas han sover ett tag nu.. Är sugen på lite webb tv ostkrokar och egentid nu!!
Tjinge ling trevlig kväll




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

☆ En mor med Adhd ☆

Adhd-mammans-vardag

RSS 2.0