Bias Bror Elaja Emilijons dopdag 20 Oktober 2013

Hej på er!
Jag har inte hunnit med att blogga om Bias fina dop, jag har haft så mycket ångest över missfallet och när jag åkte akut in till Sös för storblödning blev allt för mycket.. Jag vill nu får ner hans fina dag i bloggen som ett fint minne..
Vi samlades i kyrkan vid halv ett och alla gästerna anlände en efter en.. Min syster Erica var gudmor åt Bias och Ms bror Mathias var gudfar..
 
 
 
Vi gick in på ett fint led och M bar korset fram till altaret och prästen började sedan tala om dopet och allt sådant som präster gör vid dop.. Emilia hjälpte till att hälla upp vattnet i dopfunten och sen frågade prästen oss vad för namn vi gett vår son.. Efter det frågade han om vi ville att han skulle döpa Bias och då hände något roligt ( Milo sprang om kring i kyrkan och var på väg fram till et ljus ) och precis när prästen frågat oss om vi ville döpa vårt barn ropar Emilias pappa ett högt NEJ som ekar i hela kyrkan,.,, Haha de var ju för att Milo var på väg till ljuset.. Lite svårt att hålla mig för skratt där hahahaha..
Vi svarade så klart ja på frågan och sen döpte prästen Bias som plaskade med sina små händer i det kalla vattnen
 
 
 
När Bias sen var döpt, fick han sitt dopljus som Gudfadern Mathias tog i mot och en barn bibel och alla fadderbevis.. Sen var det dax att gå ut ur kyrkan igen och ner till festlokalen jag pyntade dagen innan.. dopet blev väldigt lyckat och jag är nöjd samtidigt som att de är lite sorgligt att allt redan är över.. de är något speciellt med kyrkor orgelmusik och präster tycker jag.. Kanske borde gå på gudstjänster då och då.. hahaha
 
 
 
 
 
 
Så gick vi ner till festlokalen och dör bjöd vi på mat och fika.. Gästerna tyckte nog om det för de var flera som sa att de var väldigt bra arrangerat..
Bias fick massor av kläder i present, presentkort, minnesbok, nallar, halsband, titutbok, en brio bil och mycket mer.. Jag är jätte nöjd med alltihop och vill tacka alla som kom och delade denna dagen med oss!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

☆ En mor med Adhd ☆

Adhd-mammans-vardag

RSS 2.0