De här med barn

Ibland undrar jag hur jag tänkte.. I allafall när morgnarna startar som den idag.. Alltså verkligheten.. Inte den fina fasad många föräldrar måla upp..
Jag har skrivit om de förr.. föräldrar som har 100 procent lycka varje dag..Föräldrar vars barn är små rara änglar alla dagar i veckan.. Jag hatar verkligen sådana texter och bloggar, för jag VET att det inte finns ett ända barn som aldrig skriker, sätter sig på tvären, stökar och för liv.
Min blogg ska aldrig någonsin förvandlas till den perfekta familjelyckan med barn som är som guds gåva till föräldrarna..
Denna morgon startade med skrik och bråk om dessa telefoner och surfplattan.. 
Har dem inget liv eller fantasi kvar.
Inte spelade jag surffis direkt på morgonen när jag var liten!!! Omg vad saker förändrats..
När jag var liten lyssnade jag på kassettband, sorterade bokmärken, lekte med dockor eller lego..
Idag ska det också byggas lego, göra pärplattor, spela kula och lekas med dockor. Men på ipads och i telefoner.. Allt är ju för fan elektroniskt !!
och får mina ungar inte spela blue det tee timmars böl, skrik och tårar.
Sen får jag höra hur dum jag e..
Detta är så skrämmande 
www.nestorforlag.se
2015-05-02 @ 21:02:52

Haha underbar kopp!!

Anonym
2015-05-05 @ 13:17:22

Har en dotter som är speciallärare. Två killar med Adhd och ene även aspberger. Hon är också ensamstående.
För att orka kunna vara den mamma hon vill vara behöver hon egentid.
Hon har släppt mycket med det här med paddor och mobiler och filmer
Tror inte du ska vara för hård mot dig själv
Hellre en glad mamma än en utsliten disktrasa som ska fixa allt
Och säg det barn som inte sitter vid sina spel
Vi får inte glömma att många spel även är riktigt lärorika
Barn är smarta små krabater
Massor med kramisar 💙💚💛💜




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

☆ En mor med Adhd ☆

Adhd-mammans-vardag

RSS 2.0