inskriven på förlossningen

Vi kom in vid 10 i morse... Lång väntan innan vårt rum var klart.. Vi fick rum nr 1 :) 
Första undersökningen gjordes vid 12 och då var tappen jätte omogen och hård och tillbaka lutad. Knappt öppen 1,5 cm
Sen fick jag ligga med ctgn i en halvtimme och tillslut blev den godkänd och bebis mår bra.. 
Vår första barnmorska hette Nina.. lite roligt eftersom en av mina bästa vänner heter så..
Hon gick och talade med en läkare om hur igångsättningen skulle gå till då min önskan var att köra ballong metoden då detta funkade kanon när jag födde Bias..
Men läkaren sa att de inte skulle gå och det andra alternativet var med cytotec. .
Då blev  jag rädd eftersom jag hört en massa farligheter för både mor och barn vid en sådan igångsättning..
Jag och M tog en promenad för att tänka igenom saken om hur vi ville göra.
Nästa barnmorska kom vid 14:00 och hon har vi nu och heter Lisa precis som MS x hahaha..
Hon gav mig grundlig info om cytotec och då gick jag med på det. .. Fick en ny kurva lagd vid två och fick första dosen cytotec att dricka vid kvart i tre.
Kl kvart i fem skulle vi vara tillbaka på rummet för ytterligare en kurva och ny dos om jag inte kände något på första.. Så vi gick en repa i centrum och jag köpte lite joggi, smothies och sånt som kan vara gott under en förlossning..
Kvart i fem lades en ny kurva som såg fin ut och fick även äta kvällsmat.. Och efter maten fick jag dos nr två och hon undersökte mig och är nu öppen två cm med mjuk tapp. . Nu är vi ute och tar de lungt i friska luften och jag börjar känna av små korta sammandragningar. . Kl 19 är det dax för ny kurva och ev dos 3... Man får max 8 st med två timmars mellanrum. .
Så är ni lite uppdaterade i alla fall..
 
 
 
 
 
 
 
erika
2014-07-21 @ 19:18:48

Hej

Jag blev oxå igångsatt med min yngsta för tre år sen, då fick jag göra ballong metoden, med hon vände sig efter det och de försökte vända tillbaks henne men det gick inte. Så det blev ett snitg . kommer följa eran förlossning. Har börjat läsa bloggen.

MVH
Erka

Lollo
2014-07-24 @ 22:33:39

En nyfiken fråga bara... Varför induceras du?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

☆ En mor med Adhd ☆

Adhd-mammans-vardag

RSS 2.0