Okej Ångest de var länge sen du hälsade på

I natt fick jag öppna dörren för en gäst som inte har varit här på väldigt länge.. Den hade brytit sig in om jag inte hade accepterat att den och öppnade dörren åt den!
ÅNGEST!!
Nu sitter den här bredvid mig, irriterar mig och petar till mig när jag minst anar det!
Först när jag accepterar att den är här kan jag göra något åt den..
Låt se.. Ångest.. Vad utlöste den den här gången?
För att min kropp är trött.. Jag får aldrig sova de timmar jag behöver.. Men framför allt.. Bebis fick rs med många sjukhus besök och andra sjukdomar som följd.
Hur handlade jag i allt detta.. ??
Åkte in med honom vad d än var för att försäkra mig om att de inte var något allvarligt..
Vad fick jag i utbyte?
En läkare som talade om för mig att allt var ok och ingen fara..
Behöver jag tänka: Tänk om vi inte hade åkt in och tänk om han hade den och den sjukdomen?
Nej för faktum kvarstår vi åkte och fick konkreta fakta.. Där av har jag handlat korrekt och riktigt och ångest över detta är ingen idé.. Ingen skada skedd..

Fan vad skönt de känns att bolla med sig själv på detta viset när man har ångest!! Känns ju nästan bra.

Men ångesten försvinner inte på en dag. Så här måste jag nu bolla med mig själv en tid för att påminna mig själv om att anledning till ångest finns inte!!

Nu är det morgon och jag får försöka göra det bästa jag kan av den här dagen

Elin 22år & vill bli mamma
2013-03-29 @ 11:30:03
URL: http://eluus.blogg.se

så söt :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

☆ En mor med Adhd ☆

Adhd-mammans-vardag

RSS 2.0